021-44124850

مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی

9 / 10
از 262 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 فروردین 1403 در ساعت 0 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این نوشتار قصد داریم در مورد مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی یا کشورهای حاشیه خلیج فارس توضیحاتی ارائه نماییم. این توضیحات در سه  بخش جداگانه، مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی، مهاجرت دندان پزشکان به کشورهای عربی و مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی بررسی می نماییم. منظور از کشورهای عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد که شامل امارات متحده عربی عمان و قطر می باشد که پزشکان و پرستاران و کادر درمان را جذب کرده و برای آنان قرارداد کاری صادر مینمایند میباشد.

در ادامه مطلب به شرایط هر کدام از این کشورها و طریقه مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی می پردازیم و شرایط هرکدام از این کشورها را بررسی می نماییم. در ابتدا علت تمایل مهاجرت پرستاران، دندان پزشکان و پزشکان به کشورهای عربی را بیان میکنیم.

 

دلایل مهاجرت پزشکان دندانپزشکان و پرستاران به کشورهای عربی

پزشکان، دندان پزشکان و پرستارانی که تمایلی به تمایل به مهاجرت به کشورهای عربی را دارند ، شرایط خوب زندگی امکانات و درآمد و همچنین فاصله مکانی نزدیک آن با ایران را در نظر میگیرند.  کشورهای حاشیه خلیج فارس که نیروهای درمانی را پذیرفته و ویزای کاری صادر میکنند، عمدتا امارات متحده عربی، عمان و قطر میباشد که در دو دهه اخیر شرایط زندگی در هر سه کشور بسیار خوب بوده و امکانات رفاهی بالا، امنیت، و سادگی تعامل با کشورهای دیگر باعث شده است که بسیاری از ایرانیان من الجمله پرستاران و پزشکان تمایل زیادی به مهاجرت به این کشورها از خود نشان دهند. نزدیکی مکانی این کشورها با ایران و امکان مسافرت راحت تر به ایران نیز میتواند یکی از علل موثر برای تمایل پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به این کشورها باشد، به طوری که برخی افراد در طول هفته در این کشورها مشغول به کار میباشند و هر چند هفته یک بار به ایران مسافرت میکنند.

از علل دیگر تمایل پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران برای مهاجرت به کشورهای عربی این است که مهاجرت به کشورهای عربی نیازمند ارائه مدرک زبان نیست و آشنایی نسبی فرد با زبان عربی و آشنایی فرد با زبان انگلیسی میتواند نیاز به ارائه مدارک زبان را منتقی نماید، و همچنین جهت گرفتن ویزای کاری برای پزشکان ، دندان پزشکان و پرستاران نیازی به ارائه تمکن مالی نمی باشد. همانطور که میدانید دریافت ویزا از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا نیازمند به ارائه تمکن مالی هست و شخص باید ثابت نماید که از نظر مالی در وضعیت خوبی به سر میبرد ولی برای دریافت ویزای کاری کشورهای عربی نیاز به ارائه مدارک مالی نمیباشد.

 همچنین اخذ ویزای کاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (ویزای کاری عمان برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران، ویزای کاری امارات متحده عربی برای پزشکان و پرستاران، ویزای کاری قطر برای پزشکان و پرستاران)  به سختی کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا نمی باشد

البته باید بگوییم که کشورهای حوزه خلیج فارس هیچکدام به واسطه کار در آن کشور به پزشکان ، دندان پزشکان و پرستاران اقامت نمی دهند و همین امر نقطه ضعف مهاجرت به این کشور ها می باشد، ولیکن شرایط مبهم اقامت دائم و هزینه های بالای زندگی و همچنین محدود بودن حوزه کاری و عدم امنیت شغلی از معایب این کشورها جهت مهاجرت پزشکان می باشد. پزشکان، دندان پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت به کشورهای عربی را دارند حتما میبایستی معایب مهاجرت به کشورهای عربی را در نظر بگیریند. به طور خلاصه اگر بخواهیم معایت و مزایای مهاجرت پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی (امارات متحده عربی، قطر، عمان) حاشه خلیج فارس را ذکر کنیم به صورت زیر خلاصه بندی میکنیم.

 

مزایای مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی

مزایا

1-   نزدیکی جغرافیایی این کشورها با ایران

2-   شرایط خوب رفاهی و اجتماعی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

3-   درآمد نسبتا بالاتر

4-   امکان دریافت ساده تر ویزا

5-   عدم نیاز به ارائه مدرک زبان

معایب

1-   عدم امنیت شغلی

2-   عدم دریافت اقامت دائم

3-   هزینه های بالای زندگی

 

درآمد پزشکان و دندان پزشکان در کشورهای عربی

 اگر بخواهیم در مورد درآمد پزشکان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عددی را بیان کنیم باید بگوییم که معیار هایی مانند سابقه کار و همچنین نوع تخصص و شهر محل کار و کلینیک یا بیمارستانی که شخص در آن مشغول به کار می باشند در تعیین حقوق و درامد ها پزشک تاثیر گذار می باشد درآمد پزشکان به طور میانگین در کشور امارات متحده عربی شش هزار دلار در کشور عمان ۵ هزار دلار و در کشور قطر ۴ هزار دلار می باشد البته ما این ارقام را به صورت کاملاً میانگین مطرح کرده ایم.در ادامه این نوشتار قصد داریم به طور جداگانه مهاجرت پزشکان به کشور امارات متحده عربی، مهاجرت پزشکان به کشورهای قطر و مهاجرت پزشکان به کشور عمان را بررسی نماییم

 

مهاجرت پزشکان به امارات متحده عربی

امارات متحده عربی یکی از کشورهای ثروتمند و توسعه یافته حوزه خلیج فارس میباشد که در چند سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی را داشته است مهاجرت اتباع دیگر به این کشور مسئولین کشور را بر آن داشته است که حوزه درمان خود را تقویت کرده و مهاجرت پزشکان به این کشور را تسهیل نمایند. کسانی که قصد مهاجرت به امارات را دارند در ابتدا باید تاییدیه دیتا فلو را دریافت نمایند. در مورد دیتا فلو در نوشتاری دیگر در همین سایت به آن پرداخته شده است و درباره دیتا فلو توضیحاتی ارائه شده است که برای مطالعه بیشتر میتوانید به مطلب زیر مراجعه کرده و اطلاعاتی را در مورد دیتا فلو بدست آورید.

 

دیتا فلو چیست؟

برای تایید مدارک در امارات متحده عربی پزشکان می بایستی ابتدا در دیتا فلو ثبت نام کرده و تاییدی دیتافلو را دریافت نمایند. بررسی دیتافلو معمولا چند ماه زمان نیاز دارد. که در این پروسه مدارک تحصیلی و سوابق کاری تایید می گردد. سابقه کاری مورد نیاز برای پزشکان در صورتی که شخص پزشک عمومی باشد ۴ سال و برای پزشکان متخصص 2 سال میباشد.

 

 بعد از اینکه مدارک در سایت دیتا فلو تایید گردید، متقاضیان باید در آزمون پرومتریک ثبت نام کرده و شرکت نمایند و نمره حد نصاب را کسب می کنند برای قبولی در آزمون پرومتریک میبایستی متقاضیان ۶۰ درصد سوالات را به طور صحیح پاسخ دهند. لازم به ذکر است که امتحان DHA برای دبی به زبان انگلیسی برگزار می گردد . متاسفانه در ایران مرکز پرومتریک وجود ندارد و متقاضیان برای شرکت در آزمون پرومتریک باید به یکی کشورهای همسایه سفر سفر کنند برای اطلاع از چگونگی آزمون پرومتریک و چگونگی ثبت نام در این آزمون می توانید به مطلبی که در همین سایت نوشته شده است مراجعه بفرمایید و اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی ثبت نام و چگونگی آزمون پرومتریک کسب نمایید .

 

آزمون پرومتریک و و مدارک مورد نیاز آن

بعد از قبولی در آزمون پرومتریک متقاضیان کار می‌بایستی نامه صلاحیت حرفه‌ای یا گود استندینگ را از سازمان نظام پزشکی ایران دریافت نمایند، پس از این مرحله سازمان بهداشت دبی که به Dubai Health Authority (DHA) معروف میباشد تاییدیه فعالیت پزشکی را دریافت می نمایند. یکی از مهمترین مراحل دریافت ویزای کاری دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یکی از بیمارستانهای کلینیک های امارات متحده عربی میباشد بدن صورتی که شخص باید طی مصاحبه‌ای نظر کارفرما را دریافت نموده و کارفرما برای شخص پیشنهاد یا قرارداد کاری را صادر نماید. همراه با قرارداد کاری به شخص ویزای دو ساله یا اقامت دو ساله  امارات متحده عربی صادر میشود. در واقع برای دریافت ویزای کاری از ابتدا شخص باید پیشنهاد شغلی را دریافت نموده و مجوز کار و ویزای کار امارات متحده عربی را اخذ نماید و به این کشور مراجعه کنند لازم به ذکر است کسانی که ویزای کاری را دریافت می نمایند می توانند برای دریافت ویزای همراهان خود یعنی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام نمایند.

در نظر داشته باشید که امکان دریافت ویزای طلایی امارات متحده عربی نیز وجود دارد. ویزای طلایی امارات متحده عربی، ویزایی است که به صورت بلندمدت بین ۵ تا ۱۰ سال به برای پزشکان در نظر گرفته شده است و کسانی که به عنوان کادر درمان و پزشک ویزای کاری دبی را دریافت می نمایند می توانند از ویزای طلایی نیز استفاده نمایند. یکی از مسائلی که برای دریافت ویزای کاری دبی برای پزشکان وجود دارد مصاحبه حضوری وزارت کشور امارات که به viva  شهرت دارد . متقاضیانی می بایستی به زبان انگلیسی توانایی صحبت کردن را داشته باشد لازم به ذکر است که کادر درمان در امارات متحده عربی از پرداخت مالیات معاف می باشند و مالیاتی برای این رشته شغلی دریافت نمی گردد

اگر بخواهیم به طور خلاصه و تیتر وارد مراحل مهاجرت به امارات متحده عربی (دبی) برای پزشکان را بگوییم مراحل به صورت زیر میباشد.

1-   ثبت نام دیتا فلو

2-   اخذ تایید مدارک دیتا فلو

3-   ثبت نام برای آزمون پرومتریک

4-   دریافت گود استندینگ یا نامه صلاحیت کاری از سازمان نظام پزشکی ایران

5-   ترجمه مدارک و سوابق کاری

6-   پیدا کردن پیشنهاد شغلی و دریافتjob offer

7-   عقد قرارداد کاری با یک کارفرما در امارات متحده عربی

8-   دریافت ویزای کاری و مراجعه به کشور امارات متحده عربی جهت شروع کار

 

مهاجرت دندان پزشکان به امارات متحده عربی

پروسه مهاجرت دندان پزشکان به امارات متحده عربی نیز مانند پروسه مهاجرت پزشکان به امارات متحده عربی میباشد بدین مقهوم که مدارک میبایستی در سایت دیتا فلو تایید شده و سپس آزمون پرومتریک گذرانده شود، بعد از این مراحل میبایستی شخص برای یافتن پیشنهاد شغلی با بیمارستانها و یا کلینیک ها در تماس باشد تا بتواند یک پیشنهاد شغلی دریافت نماید و بعد از دریافت پیشنهاد شغلی باید برای دریافت ویزای کاری امارات متحده عربی اقدام نماید.

 

مهاجرت پرستاران به امارات متحده عربی

وقتی در مورد مهاجرت پرستاران به امارات متحده عربی  صحبت میکنیم بیشتر در مورد شهر کار در شهردبی مد نظر همگان هست. طبق آمارهای موجود سالانه بین 10 تا 12 میلیون نفر برای کارهای درمانی و سلامتی و بهداشتی به شهر درمانی دبی مسافرت میکنند و مسئولین امارات متحده عربی با تدارک دیدن امکاناتی که برای افراد به خصوص افراد ثروتمند در نظر گرفته اند باعث شده است  بازار کار خوبی برای پرستاران ایجاد شود.

پرستاران نیز مانند سایر رشته های درمانی برای کار کردن در امارات متحده عربی باید مدارک خود را معادل سازی نمایند و کشور امارات متحده عربی باید به نوعی مدارک آنان را تایید نماید. در واقع باید اداره بهداشت ابوظبی و سازمان بهداشت دبی که به HAAD  و DHA  آزمونهای تحت عنوان پرومتریک برگزار میکند که باید پرستاران این امتحان را بگذرانند. در واقع شرکت پرومتریک مسئول برگزاری  این آزمونها میباشد.

مدارک مورد نیاز پرستاران نیز مدارک تحصیلی آنان و گواهی های مربوط به کار میباشد. در نظر داشته باشید که پرستاران برای دریافت ویزای کاری امارات متحده عربی سه سال سابقه کاری آنان را برای بررسی پرونده پرستاران برای ویزای کاری باید ارائه نمایند. علاوه بر این مدارک پرستاران بایستی مدرک گود استندیگ خود را نیز ارائه نمایند

مهاجرت پزشکان به قطر

قطر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میباشد که به علت ذخایر نفت و گاز فراوان کشور ثروتمندی محسوب میشود. جمعیت این کشور از مهاجرین بسیاری تشکیل شده است. همچنین در سالهای اخیر سیستم بهداشت و درمان قطر بسیار کارآمد و پیشرفته شده و امکانات به روزی در بیمارستانهای این کشور وجود دارد. سیستم بهداشت و درمان قطر همواره به پزشکان و پرستاران نیاز دارد. به همین علت پزشکان ایرانی نیز مایل به مهاجرت به قطر و کار در قطر میاشند. همچنین باید در نظر بگیریم که نزدیکی جغرافیایی کشور قطر به ایران نیز میتواند باعث تمایل مهاجرت پزشکان به قطر باشد.

در ادامه نوشتار در مورد مهاجرت پزشکان به قطر، شرایط کاری پرشکان در قطر و چگونگی معادل سازی مدارک پزشکی در قطر توضیحاتی ارائه مینماییم

قطر برای استخدام پزشکان، پرستاران و کادر درمان برای ملیتهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد و ملیت های مختلف برای کار در قطر میتوانند درخواست خود را ارائه نمایند و بعد از معادل سازی مدارک برای کاریابی در سیستم بهداشت و درمان قطر شانس خود را امتحان نمایند.

برای کاریابی در قطر به عنوان پزشک و کادر درمانی اشخاص علاوه بر شناختن بیمارستانها و کلینیک ها و  ارتباط مستقیم با بیمارستانها و کلینیکهای قطر میتوانند به سایتهای کاریابی مختلفی که در قطر وجود دارد مراجعه نمایند. البته در نظر داشته باشید که به علت این که کار پزشکی و پرستاری یک حرفه کاملا تخصصی محسوب میشود، معمولا بیمارستانها و کلینیک های قطر مستقیما برای یافتن نیروهای متخصص و مناسب اقدام مینمایند. همان طور که میدانید برای کاریابی در بیمارستانها و کلینیک های قطر ابتدا باید پزشکان متقاضی مدارک خود را در قطر به تایید برسانند و یا به عبارت دیگر مدارک خود را در قطر معادل سازی نمایند. در ادامه در مورد معادل سازی مدارک پزشکان در قطر توضیحاتی را ارائه مینماییم.

 

طریقه معادل سازی مدارک پزشکان در قطر

پزشکان متقاضی مهاجرت و کار در قطر برای این که بتوانند وارد بازار کار قطر شوند ابتدا باید مدارک پزشکی خود را معادل سازی نمایند. برای معادل سازی مدارک پزشکان در قطر متقاضیان میبایستی ابتدا در سایت دیتا فلو ثبت نام کنند . همانطور که قبلا توضیح داده شد سایت دیتا فلو یک سایت اعتبار سنجی و صحت سنجی برای مدارک میباشد که میبایستی پزشکان ابتدا در این سایت ثبت نام نمایند و مدارک مورد نیاز خود را در این سایت آپلود نمایند که صحت سنجی مدارک انجام پذیرد. در مرحله بعدی بعد از ثبت نام و تایید مدارک متقاضیان در سایت دیتا فلو، متقاضیان مهاجرت کاری پزشکان به قطر باید در امتحان پرومتریک ثبت نام نمایند و در این امتحان شرکت کنند، متقاضیان میایستی حداقل 60 درصد نمره آزمون را کسب نمایند تا قبولی این امتحان را به دست آورند. بعد از قبولی در آزمون پرومتریک، پزشکان متقاضی مهاجرت به قطر میبایستی برای جایابی و قرارداد کاری اقدام نمایند و سپس برای دریافت ویزای کاری از کشور قطر اقدام نمایند.

اگر به طور خلاصه بخواهیم مراحل معادل سازی مدارک پزشکان در قطر را توضیح دهیم باید بگوییم که مراحل معادل سازی مدارک پزشکی برای پزشکان متقاضی مهاجرت به قطر به صورت زیر است:

1-   آماده کردن رزومه و مدارک تحصیلی

2-   ثبت نام در سایت دیتا فلو

3-   آپلود مدارک در سایت دیتا فلو و تایید و تصدیق مدارک در این سایت

4-   ثبت نام آزمون پرومتریک

5-   قبولی در امتحان پرومتریک

6-   کاریابی و مصاحبه شغلی

7-   ثبت قرارداد کاری

8-   دریافت ویزای کاری قطر

مراحلی که گفته شد به طور خلاصه چگونگی مراحل معادل سازی مدارک پزشکان در قطر میباشد.

در ادامه در مورد شرایط کار پزشکان در قطر و درآمد پزشکان در قطر را توضیح خواهیم داد.

 

شرایط و درآمد کار پزشکان در قطر

شرایط و درآمد پزشکان در قطر به عواملی مانند میزان سابقه کار پزشک، نوع تخص پزشک، رزومه و گواهینامه هایی که پزشکان ارائه مینمایند و همچنین بسته به  این چه نوع بیمارستان یا کلینیکی میباشد متفاوت میباشد. ولی در نظر داشته باشید که پزشکان عمومی که در قطر مشغول به کار هستند به طور میانگین در حدود 25000 ریال درآمد دارند و پزشکان متخصص در حدود 40000 ریال قطر میباشد. همچنین در نظر داشته باشید که در کشور قطر قراردادهای کاری معاف از مالیات میباشد.

موضوع مهم دیگر این است که بدانیم برای مهاجرت پزشکان به قطر و معادل سازی مدارک پزشکان در قطر چه مدارکی لازم میباشد. مدارکی که عمدتا برای مهاجرت کاری پزشکان به قطر مورد نیاز است به شرح زیر میباشد.

1-   رزومه با متنی کاملا مشخص

2-   مدارک تحصیلی شامل دانش نامه پزشکی و ریز نمرات دوران پزشکی

3-   مدارک مربوط به تخصص (در مورد پزشکان متخصص متقاضی مهاجرت به قطر)

4-   گواهی های سابقه کاری

5-   مدارک مربوط به اجازه طبابت در ایران

6-   گواهی نامه های موجود در مورد دوره های گذرانده شده توسط پزشکان

این مدارک به طور کلی مدارک مورد نیاز برای دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی پزشکی در قطر میباشد. بدیهی است که برای دریافت ویزای کاری قطر باید علاوه بر این مدارک، مدارکی مانند مدارک هویتی مانند شناسنامه، عقدنامه برای ویزای همراهان و ... نیز نیاز میباشد. برای دریافت مشاوره بیشتر در مورد چگونگی معادل سازی مدارک پزشکان در قطر و دریافت پیشنهاد کاری در قطر و همچنین دریافت ویزای کاری قطر پزشکان و نیروهای درمانی میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.

 

شرایط مهاجرت دندان پزشکان به قطر

لازم به توضیح است که شرایط مهاجرت دندان پزشکان به قطر نیز مشابه شرایط مهاجرت پزشکان به قطر میباشد. بدین معنا که دندان پزشکانی که قصد دارند برای کار در قطر اقدام نمایند ابتدا باید مدارک خود را تایید یا معادل سازی نمایند. مراحل معادل سازی مدارک دندان پزشکان و مدارک مورد نیاز برای معادل سازی مدارک دندان پزشکان در قطر مانند مراحل پزشکان میباشد. یعنی دندان پزشکان مقاضی مهاجرت به قطر ابتدا میبایستی مدارک خود که شامل مدارک کاری و تحصیلی و رزومه میباشد آماده نمایند، سپس این مدارک را در سایت دیتا فلو بارگذاری کرده و تایید مدارک را دریافت نمایند. بعد از انجام مراحل دیتا فلو، دندان پزشکان متقاضی کار در قطر و مهاجرت به قطر میبایستی در آزمون پرومتریک دندان پزشکان شرکت نمایند و پس از قبولی در این آزمون برای یافتن پیشنهاد شغلی از بیمارستانها و کلینیک های قطر اقدام کنند. در صورتی که دندان پزشکان متقاضی کار در قطر بتوانند یک پیشنهاد شغلی از بیمارستانها و کلینیک های مربوطه به دندان پزشکی در قطر دریافت نمایند برای ویزای کاری قطر میتوانند اقدام نمایند و ویزای کاری قطر را دریافت نمایند.

مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به قطر مانند هر کشور دیگری میتواند مزایا و معایبی داشته باشد. شاید یکی از بزرگترین معایبی که میتوان در مورد مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به قطر به آن اشاره کرد این است که این کشور به کسانی که ویزای کاری دارند در مقابل سنوات کاری اقامت دائم را ندارد. به عبارت دیگر پزشکان و دندان پزشکانی که به قطر مهاجرت میکنند و برای کار در قطر اقدام مینمایند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ گاه نمیتوانند اقامت کشور قطر را دریافت نمایند و به واسط قراردادهای کاری به آنان ویزا داده میشود و اقامت دائم قطر برای آنان مقدور نخواهد بود. در کنار این مطلب باید به مزایای مهاجرت پزشکان به قطر نیز اشاره کنیم که مزایای مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به قطر را میتوان به صورت زیر خلاصه بندی نماییم.

 

مزایای مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به قطر

1-   نزدیکی جغرافیایی به ایران

2-   روند ساده تر معادل سازی مدارک

3-   داشتن اقامت 2 تا 5 ساله در قطر

4-   امکان تمدید ویزا با قراردادهای کاری بعدی و یا روش های دیگر

5-   معاف از مالیات برای پزشکان و دندان پزشکان در قطر

6-   عدم نیاز به ارائه مدارک زبان

7-   امکان دریافت ویزا برای همراهان متقاضیان پزشک مهاجر به قطر (منظور از همراهان همسر و فرزندان زیر 18 سال میباشد.)

8-   امکان تحصیل رایگان فرزندان در قطر

موارد ذکر شده به طور خلاصه مزایای مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان در قطر میباشد. که برای دریافت مشاوره بیشتر در زمینه مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به قط میتوانید به سایت موسسه بین المللی راد مراجعه نمایید و از مطالب مرتبط استفاده نمایید و یا با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و مشاوره تکمیلی را دریافت نمایید.

هم اکنون در زمان درج این مقاله که به تاریخ ماه می 2023 میباشد علاوه بر پزشکان عمومی و دندان پزشکان عمومی به تخصص های زیر در قطر نیاز است و میتوان برای افرادی با تخصص های زیر برای کاری کابی و دریافت پیشنهاد کاری اقدام کرد.

  • پزشکان عمومی
  • دندان پزشکان عمومی
  • دندان پزشکان متخصص هر 5 رشته
  • پزشکان متخصص پوست
  • پزشکان متخصص چشم (فلو شیپ قرنیه)
  • پزشکان متخصص جراحی عمومی
  • پزشکان متخصص قلب
  • پزشکان متخصص گوارش
  • پزشکان متخصص نفرولوژی
  • پزشکان متخصص روان پزشکی
  • پزشکان متخصص رادیولوژی و رادیوگرافی
  • پزشکان متخصص کودکان
  • پرستار
  • ماما
  • کارشناس رادیولوژی
  • علوم آزمایشگاهی

بدیهی است که این لیست با گذشت زمان دستخوش تغییر خواهد بود.

برای دریافت لیست رشته های تخصص برای پزشکان متخصص متقاضی مهاجرت به قطر میتوانید با مشاورین ما در موسسه تماس بگیرید تا لیست به روز شده خدمت شما ارائه شود.

 

مهاجرت پرستاران به قطر

در ادامه مطلب قصد داریم به چگونگی مهاجرت پرستاران به قطر، چگونگی معادل سازی مدارک پرستاران در قطر و شرایط کاری پرستاران در قطر بپردازیم. همان طور که میدانید برای کار در رشته پرستاری در کشورهای دیگر نیز مانند رشته پزشکی و دندان پزشکی میبایستی معادل سازی شود. برای معادل سازی مدارک پرستاران نیاز هست که مدارک پرستاران در سایت دیتا فلو اعتبار سنجی شود. مدارکی که مورد نیاز میباشد که در سایت دیتا فلو جهت کار پرستاران در قطر به تایید برسد شامل: مدرک تحصیلی و ریز نمرات، گواهی عدم سو پیشینه پزشکی یا گود استندینگ، گواهی های مربوط به سابقه کار میباشد. پس از تایید مدارک پرستاران در سایت دیتا فلو، پرستاران متقاضی مهاجرت به قطر و کار در قطر میبایستی در آزمون پرومتریک شرکت نمایند و حداقل 50 درصد سوالات را پاسخ دهند تا قبولی این آزمون را به دست آورند.

بعد از امتحان پرومتریک و قبولی در آن پرستاران باید برای دریافت پیشنهاد شغلی اقدام نمایند.
موسسه بین المللی راد چنانچه شما آزمون پرومتریک را انجام داده باشید برای دریافت پیشنهاد شغلی به شما کمک خواهد کرد. بعد از دریافت پیشنهاد شغلی میتوانید برای دریافت صلاحیت کاری در قطر و دریافت ویزای کاری قطر اقدام نمایید.

پرستاران متقاضی مهاجرت به قطر باید به این مسئله توجه نمایند که علاوه بر مدارک تحصیلی نیاز به سابقه کاری نیز دارند و پرستارانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند از شانس کمتری برای دریافت پیشنهاد شغلی برخوردار هستند.

مهاجرت کاری پرستاران به قطر نیز دارای معایب و مزایایی میباشد. اگر بخواهیم یکی از مزایای مهاجرت پرستاران به قطر را بگوییم شاید میزان درآمد بالاتر آنان میباشد. البته در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در قطر نیز بالاتر میباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های زندگی در قطر میتوانید به مطلب مرتبط با همین موضوع در وبسایت موسسه مراجعه نمایید و از اطلاعات بیشتری برخوردار شوید.

مهاجرت و کار پزشکان در عمان

یکی دیگر از کشورهای عربی که برای پزشکانی که قصد مهاجرت دارند جذاب میباشد کشور عمان است. کشور عمان یکی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس میباشد. کشور عمان در چند دهه اخیر توانسته است زیر ساختها و بسترهای مناسبی جهت بالا بردن رفاه اجتماعی ایجاد کند که همین مسئله باعث این شده است که در زمینه نیروهای پزشکی و پیراپزشکی نیاز به جذب نیرو داشته باشد.

بسیاری از پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران ایرانی برای مهاجرت کاری برای کشور عمان اقدام میکنند. از دلایلی که میتوان برای مهاجرت پزشکان و سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای عمان گفت این است که ، این کشور از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک هست و همچنین برای دریافت پیشنهاد شغلی نیاز به ارائه مدارک زبان نمیباشد.

شرایط کشور عمان برای کار پزشکان و دندان پزشکان از نظر درآمد نیز میتواند جذاب باشد، البته در نظر بگیریم که میزان درآمد پزشکان در کشور عمان میزان نسبتا بالایی هست ولی در کنار این مسئله هزینه های زندگی نیز در این کشور بالا میباشد.

همان طور که میدانید برای مهاجرت پزشکان به عمان و دریافت پیشنهاد شغلی نیاز است که در ابتدا پزشکان ایرانی مدارک خود را در عمان معادل سازی نمایند تا بتوانند وارد بازار کاری عمان شوند. در ادامه مطلب قصد داریم در مورد معادل سازی مدارک پزشکان در عمان و چگونگی معادل سازی مدارک پزشکان در عمان توضیحاتی ارائه نماییم

 

طریقه معادل سازی مدارک پزشکان در عمان

برای معادل سازی مدارک پزشکان در عمان متقاضیان میبایستی ابتدا در سایت دیتا فلو ثبت نام کنند و اطلاعات خود را در این سایت بارگذاری نمایند. همان طور که میدانید سایت دیتا فلو در واقع یک سایت صحت سنجی مدارک میباشد، پس بنابراین برای این که شخص مدارک خود را به تایید برساند، ابتدا باید در سایت دیتا فلو ثبت نام نماید و سپس هر مدرکی که نیاز دارد را بارگزار ی نماید تا صحت و سقم مدارک سنجدیده شود و به تایید برسد.

پزشکان متقاضی مهاجرت کاری به عمان بایستی بعد از ثبت نام در سایت دیتا فلو، مدارکی که نیاز دارد را در سایت آپلود نمایند. مدارکی که پزشکان نیاز درند که در سایت دیتا فلو به تایید برسانند عبارتند از :

  • دانشنامه عمومی و ریز نمرات دانش نامه عمومی
  • دانشنامه تخصص ( در صورتی که پزشک متخصص باشد)
  • گواهی های مربوط به سابقه کاری و اشتغال به کار
  • مدرکی دال بر عدم سو پیشینه پزشکی (گود استندینگ)

 

مدارک گفته شد از مدارک اصلی برای تایید دیتا فلو میباشد، البته با توجه به شرایط اشخاص ممکن است مدارک دیگری نیز در این لیست قرار گیرد.

پزشکان متقاضی مهاجرت کاری به عمان پس از مرحله ثبت نام در دیتا فلو و دریافت تاییدات دیتا فلو، میبایستی در آزمون پرومتریک نیز شرکت نمایند و قبولی این آزمون را دریافت نمایند. دقت فرمایید که قبولی در این آزمون با جوابگویی حداقل 60 درصد از سوالات آزمون میباشد.

پس از موفقیت در آزمون پرومتریک، متقاضیان کار در کشور عمان میبایستی برای جایابی شغلی اقدام نمایند. برای این امر ضروری میباشد که ابتدا افراد رزومه خود را برای کلینیک ها و بیمارستانهای مختلف ارسال نمایند تا بتوانند که یک پیشنهاد شغلی دریافت نمایند.

برای دریافت پیشنهاد شغلی در عمان بسیار معمول است که با شخص متقاضی کار مصاحبه هایی صورت بگیرد. این مصاحبه توسط کارفرما انجام میشود. و چنانچه فرد از عهده مصاحبه بربیاید، جاب آفر دریافت میکند.

پزشکانی که پیشنهاد شغلی (جاب آفر) دریافت میکنند، میتوانند برای دریافت ویزای کاری از عمان اقدام نمایند. ویزاهای کاری صادر شده معمولا بنا بر قراردادهای کاری میباشد که منعقد شده است. و معمولا ویزای کاری عمان برای پزشکان بین 1 تا 3 سال میباشد.که البته ویزای کاری عمان برای پزشکان با تمدید کاری قرارداد قابل تمدید میباشد.

 

مزابای دریافت ویزای کاری پزشکان از کشور عمان

در ادامه قصد داریم در مورد مزایای دریافت ویزای کاری پزشکان از کشور عمان را بگوییم. مزایای دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کاری عمان برای پزشکان را میتوان به صورت زیر بیان کرد:

  • نزدیکی جغرافیایی عمان و ایران
  • دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کاری عمان بدون نیاز به مدرک زبان
  • پروسه ساده تر معادل سازی مدارک و آزمون
  • دریافت حقوق نسبتا بالاتر
  • دریافت ویزای همراهان برای همسر و فرزندان
  • امکان تمدید اقامت

مواردی که ذکر شد را میتوان از مزایای دریافت ویزای کاری عمان برای پزشکان برشمرد. البته لازم به ذکر است که کشور عمان اقامت دائم به مهاجرین نمیدهد، بنابراین از این نظر مانند سایر کشورهای عربی میتوان مهاجرت به عمان را دارای نقطه ضعف دانست. به این مفهوم که پزشکانی که قصد کار و مهاجرت به عمان را دارند در مورد آینده اقامتی خود همواره دچار تردید میباشند که این اقامت تمدید نشود، که در این صورت شخص ناچار است به کشور خود برگردد.

 

مهاجرت دندان پزشکان به عمان

شرایط دندان پزشکان برای مهاجرت به عمان نیز مانند مهاجرت پزشکان میباشد. بدین صورت که ابتدا باید دندان پزشکان متقاضی مهاجرت و کار در عمان مدارک خود را در سایت دیتا فلو آپلود کرده و سپس برای آزمون پرومتریک ثبت نام نمایند و پس از آن پس از قبولی در آزمون پرومتریک باید برای جایابی و یافتن شغل با بیمارستانها و کلینیک ها در ارتباط باشند تا بتوانند از کارفرما یک آفر شغلی یا پیشنهاد شغلی دریافت نمایند. پس از دریافت پیشنهاد شغلی و مصاحبه هایی که توسط کارفرما انجام میشود، پس از این که قرارداد کاری بین کارفرما و دندان پزشکان متقاضی مهاجرت به عمان منعقد گردید، شخص میبایستی برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام  نماید.

ویزای کاری عمان برای دندان پزشکان معمولا بین یک تا سه سال میباشد و بستگی به زمان قرارداد منعقده بین دندان پزشکان و کارفرما میباشد.

معمولا برای دندان پزشکان عمومی که قصد مهاجرت و کار در کشور عمان را دارند سابقه کاری بین 2 تا 3 سال در نظر گرفته میشود و برای دندان پزشکان متخصص سابقه کاری بین 4 تا 5 سال را مد نظر قرار میدهند.

مدارک موردنظر برای دندان پزشکانی که قصد مهاجرت و کار در کشور عمان را دارند به طور خلاصه به شرح زیر میباشد.

  • دانش نامه پایان تحصیلات دندان پزشکی
  • ریز نمرات تحصیلات دندان پزشکی
  • پروانه طبابت
  • کارت نظام پزشکی
  • سابقه کاری و در صورت وجود سابقه بیمه
  • ارائه برگه عدم سوء سابقه پزشکی یا گود استندینگ

این مدارک جزو مدارک اصلی مورد نیاز برای شروع میباشد و با توجه به شرایط فرد ممکن است مدارک مورد نیاز متفاوت باشد.ک

لازم به ذکر است که در زمان درج این مقاله کشور عمان هم به دندان پزشکان عمومی و هم به دندان پزشکان متخصص (در هر هفت رشته تخصصی نیاز دارد). بدیهی است  که این نیاز به دندان پزشکان در کشور عمان با گذشت زمان ممکن است دستخوش تغییر باشد. برای مشاوره بیشتر و برای دریافت اطلاعات در مورد بازار کار عمان برای دندان پزشکان علاقه مند به مهاجرت و کار در عمان میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های تخصصی آنان بهره مند شوید.


مهاجرت پرستاران به عمان

پرستاران به دلایلی که در ذیل مطلب آمده است از علاقه مندان مهاجرت و کار در عمان میباشند. از اصلی ترین دلایلی که میتوان برای مهاجرت و کار پرستارن به عمان بیان کرد این است که معمولا درآمدهای آنان بیشتر میباشد، و انگیزه مالی ایجاد شده پرستاران را به کار در عمان ترغیب میکند.

پرستاران نیز مانند پزشکان و دندان پزشکان برای مهاجرت و کار در عمان میبایستی مدارک خود را در عمان معادل سازی نمایند.

تایید مدارک در سامانه دیتا فلو و گذراندان امتحان پرومتریک و  همچنین جایابی برای کار و گرفتن پیشنهاد شغلی از مراحل انجام کار مهاجرت پرستاران به عمان میباشد.

ابتدا مدارک مربوط به دانشگاه (دانشنامه تحصیلی پرستاری و ریز نمرات دانشنامه )، مدارک مربوط به کار مانند گواهی های شغلی و سابقه کار در بخشهای مختلف بیمارستانی و همچنین نامه گود استندینگ که پرستاران میبایستی از نظام پرستاری دریافت نمایند از مدارک اصلی میباشد که باید در سامانه دیتا فلو آپلود شود و تاییدات آنها دریافت گردد.

بعد از به تایید رسیدن مدارک در سامانه دیتا فلو، پرستاران متقاضی مهاجرت و کار در عمان میبایستی در آزمون پرومتریک ثبت نام کنند، معمولا جواب دادن 50 درصدی به سوالات آزمون پرومتریک از موارد لازم برای قبولی در آزمون پرومتریک میباشد.

پرستاران متقاضی مهاجرت و کار در عمان بعد از قبولی در آزمون پرومتریک میبایستی از بیمارستانها و کلینیک هایی که در عمان وجود دارد، پیشنهاد شغلی دریافت نمایند.

موسسه بین المللی راد با انجام امور مربوط به ثبت نام دیتا فلو و همچنین ثبت نام در آزمون پرومتریک و همچنین کمک در قبولی آزمون پرومتریک و بعد از آن دریافت پیشنهاد شغلی میتواند به پرستارانی که متقاضی مهاجرت و کار در عمان هستند کمک نماید.

در نظر داشته باشید برای دریافت ویزای کاری عمان، پرستاران متقاضی مهاجرت و کار در عمان میبایستی بعد از دریافت پیشنهاد شغلی اقدام به عقد قرارداد با کارفرما نمایند و سپس برای دریافت ویزای کاری عمان اقدام نمایند.در نظر داشته باشید که پرستاران در هنگام اخذ ویزای کاری عمان میتوانند برای همراهان خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز ویزا دریافت نمایند.

از مزایای مهاجرت و کار در عمان برای پرستاران میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 

مزایای کار پرستاران در عمان

1-   عدم نیاز به ارائه  مدرک زبان

2-   عدم نیاز به ارائه مدرک مربوط به تمکن مالی

3-   پروسه معادل سازی راحت تر

4-   نزدیکی جغرافیایی به ایران

5-   دریافت ویزای همسر و فرزندان زیر 18 سال

6-   دریافت حقوق بالاتر

البته در نظر داشته باشید که کشور عمان به واسط کار پرستاران در این کشور به آنان اقامت دائم نخواهد داد، و یک پرستار تا زمانی که قرارداد کاری دارد میتواند برای دریافت ویزا اقدام نماید و هیچگاه افراد موفق به دریافت اقامت دائم عمان و دریافت پاسپورت از عمان نخواهند شد.

در نهایت نیز در صورتی که قصد دارید به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر عمان و یا امارات متحده عربی مهاجرت کنید و به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید و همچنین اگر پزشک دندانپزشک و یا پرستار هستید که قصد دارید در یکی از کشورهای ذکر شده کار کنید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره نیز دریافت کنید . همچنین در مقاله ای جداگانه ما توضیحاتی را در خصوص مهاجرت پزشکان به کشورهای انگلیسی زبان از جمله  امریکا، استرالیا، کانادا و انگلستان در اختیار شما قرار دادیم.و همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت پزشکان به کشورهای اروپایی مانند دانمارک و... میتوانید به سایر مطالب موجود در وب سایت های موسسه بین المللی راد مراجعه کنید و با ما در تماس باشید باشید

ارسال نظر و نظرات ثبت شده

سایر مقالات

9 / 10
از 262 کاربر
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک و تحصیل رشته های پزشکی در ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...
تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

در بین کشورهای اروپایی، اتریش یکی از کشورهای پیشرو در زمینه علمی و پژوهشی است، همانطور که در رتبه بن ...
تحصیل رایگان پزشکی در کانادا

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا از دلایل بسیار مهمی که باعث می شوند تعداد زیادی از افراد رویای مهاجرت ...
تحصیل پزشکی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

تحصیل پزشکی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

تحصیل پزشکی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی ایتالیا برای مدت طولانی مرکز آموزش و فرهنگ بوده اس ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبد ...
تحصیل رایگان  پزشکی در آلمان

تحصیل رایگان پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان، شرایط ورود، بورسیه تحصیلی رایگان   تحصیل پزشکی در آلمان، شرایط لازم برا ...
تحصیل رایگان پزشکی در اروپا

تحصیل رایگان پزشکی در اروپا

انتخاب رشته پزشکی در اروپا به صورت رایگان برای دانشجویانی که مایل به دریافت مدرک پزشکی بدون نیاز به ...
مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی

مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی

در این نوشتار قصد داریم در مورد مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به کشورهای عربی یا کشورهای حا ...
دیتا فلو Dataflow چیست ؟

دیتا فلو Dataflow چیست ؟

در ابتدا باید بگوییم که دیتا فلو چه می باشد. بسیاری از افرادی که قصد دارند به کشورهای عربی مهاجرت می ...
هزینه های مهاجرت برای پزشکان

هزینه های مهاجرت برای پزشکان

همانطور که می دانید کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند میبایستی برای انجام امور مهاجرت هزی ...
مهاجرت پزشکان به انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا

مهاجرت پزشکان به انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا

مهاجرت پزشکان به کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا (کشورهای انگلیسی زبان) در این نوشتار س ...
تحصیل پزشکی در ایالات متحده در سال 2024

تحصیل پزشکی در ایالات متحده در سال 2024

هر سال، بیش از 40000 دانشجو برای حدود 20000 مکان در دسترس در کلاس های دانشکده های پزشکی در ایالات مت ...
مهاجرت کاری پرستاران به آلمان

مهاجرت کاری پرستاران به آلمان

چگونه می توانم شغل پرستاری در آلمان پیدا کنم؟داوطلبان اگر می خواهند به عنوان پرستار در آلمان کار کنن ...
ارزان ترین و کم هزینه ترین دانشگاه های فرانسه

ارزان ترین و کم هزینه ترین دانشگاه های فرانسه

فرانسه نه تنها یک مکان فوق العاده برای بازدید است، بلکه یک کشور عالی برای تحصیل نیز می باشد. پس از ه ...
ویزای خوداشتغالی ایتالیا

ویزای خوداشتغالی ایتالیا

اگر یک تبعه غیر اتحادیه اروپا هستید و می خواهید به ایتالیا مهاجرت کنید و به عنوان یک فرد خوداشتغال ک ...
بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

بر اساس رتبه بندی Times Higher Education، آمریکای شمالی و اروپا دارای بهترین مدارس پزشکی در جهان هست ...
دانشگاه های پزشکی در دبی

دانشگاه های پزشکی در دبی

دبی که به خاطر بازار طلا، بناهای معماری پر زرق و برق و اقتصاد خود شهرت دارد، یکی از بهترین زیرساخت ه ...
معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان خارجی در بلژیک

معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان خارجی در بلژیک

مهاجرت پزشکان خارجی به کشور بلژیک و البته بیشتر کشورهای اروپایی افزایش زیادی پیدا کرده است. مهاجرت ب ...
کار پرستاری و تحصیل در نیوزلند

کار پرستاری و تحصیل در نیوزلند

کار پرستاری و تحصیل در نیوزلند در این مطلب اطلاعاتی در خصوص کار پرستاران در نیوزلند، شرایط پرستار ش ...
نحوه درخواست ویزای دانشجویی دانمارک

نحوه درخواست ویزای دانشجویی دانمارک

اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید که قصد دارید بیش از سه ماه د ...
دکترا در کشور کانادا

دکترا در کشور کانادا

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا در ایران از راه های بسیار پرطرفدار و مناسب برای مهاجرت به کانادا و اخذ ...
دانشگاه های برتر کشور سوئیس

دانشگاه های برتر کشور سوئیس

در ادامه این مطلب همراه ما باشید.متقاضیان تحصیل در کشور سوئیس در کنار داشتن اطلاعات در خصوص خود کشور ...
تحصیل در دانشگاه پکن چین

تحصیل در دانشگاه پکن چین

دانشگاه پکن یک دانشگاه جامع دولتی است که در زمینه تدریس و پژوهش های علوم انسانی و علوم طبیعی در سراس ...
هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان

اقتصاد آلمان، درمیان کشورهای جهان رتبه چهارم بزرگترین اقتصاد جهان و درمیان کشور‌های اروپایی رتب ...
کار پرستاران در آمریکا

کار پرستاران در آمریکا

در حالی که کمبود پرستاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی وجود دارد، قوانین فعلی مهاجرت ایالات متحده می ...
4 تا از بهترین دانشکده های پزشکی در فنلاند

4 تا از بهترین دانشکده های پزشکی در فنلاند

پس از خواندن این مطلب شما اطلاعات کافی در مورد بهترین دانشگاه های پزشکی فنلاند کسب خواهید کرد   ...
تحصیل پرستاری در آمریکا

تحصیل پرستاری در آمریکا

پرستاری زمینه ای از دانش پزشکی، مهارت های عملی است. پرستاران باید در مورد اصول و روشهای مراقبت از بی ...
5 تا از بهترین دانشکده های پرستاری در بلژیک

5 تا از بهترین دانشکده های پرستاری در بلژیک

بلژیک به عنوان کشوری موفق از نظر صنعتی و اقتصادی، بهترین کشور برای شروع هر شغلی از جمله پرستاری است. ...
اطلاعات تکمیلی در مورد ویزای سوئد

اطلاعات تکمیلی در مورد ویزای سوئد

آیا برای سفر به سوئد به ویزا نیاز دارم؟ سوئد از سال 1995 عضو اتحادیه اروپا است. این کشور در منطقه شن ...
ویزای تجاری سوئیس

ویزای تجاری سوئیس

از آنجایی که سوئیس بخشی از حوزه شینگن است، ویزای تجاری سوئیس یکی از انواع ویزای شینگن سوئیس است. اما ...
ویزای کارآفرینی اسپانیا

ویزای کارآفرینی اسپانیا

در این مقاله فرآیند درخواست و الزامات ویزای کارآفرینی اسپانیا توضیح داده خواهد شد.ویزای کارآفرینی اس ...
وام دانشجویی و امور مالی برای دانشجویان در خارج از کشور

وام دانشجویی و امور مالی برای دانشجویان در خارج از کشور

وقتی نوبت به تامین مالی مدرک شما می رسد، خواهید دید که گزینه های مالی زیادی برای دانشجویان در دسترس ...